כל מה שקשור לנסיעות פנים לאומן
שמירת עיניים ברכבת, הסבר והמלצות.
-
לקראת הנסיעה לאומן לראש השנה, כאשר כל אחד רוצה להגיע לרביה"ק בקדושה ובטהרה, ולקראת הנסיעה ברכבות, רציתי להבהיר קצת את הנושא של שמירת עיניים ברכבת (שבימים האחרונים היו על זה כמה הודעות בקווי אנ"ש).
קודם כל ח"ו מלקרר חלילה כל אחד ממה שהוא אוחז בדרגות אלה, ואשרי מי שמקפיד לנסוע רק עם דרכים שב100% (או לכל הפחות ככל האפשר) נקי.
המדובר הוא רק להציג את המציאות כמו שהיא, ואחרי זה כל אחד יעשה את חשבונו הפרטי מה עליו לעשות ומה רצון השי"ת ממנו.
להלן כמה נקודות על תחנות הרכבת:- כל מערך הרכבות מלאים בגוים, והמקום לא נראה כמו רחוב בשכונה חרדית בארה"ק או בריכוז חרדי בחו"ל.
- כל מערך הרכבות הוא יחסי (כנ"ל בסעיף 1) נקי מאד!
וכמו שיפורט בסעיפים הבאים.
(הכוונה יחסי למקומות הומי אדם אחרים). - ברוב תחנות הרכבת שאנ"ש נוסעים בהם (למעט קייב, לבוב, ואולי עוד) אין פרסומות על הקירות (עם תמונות) {לפי המידע הקיים בידינו, כמובן שזה יכול להשתנות} ואין חנויות במתחם תחנת הרכבת.
- בתחנה יש קופות, מודיעין, משרדים, חדרים לצוות, אולמות המתנה, וכדו', עם קישוטי קיר, נברשות, וכדו' - דבר שלא מהווה בעיה כל שהיא מבחינת שמירת - עיניים.
(הכוונה מבחינת הקירות, לא מבחינת מי שמאייש את העמדות וכו', כמובן) - ככל שהתחנה גדולה יותר ומרכזית יותר יהיו בה יותר אנשים = יותר בעיה מבחי' שמירת עיניים.
כמו כן כל אחד מבין שיש הבדל בין חורף לקיץ וכו' - ככל שאתם עם קבוצה חרדית יותר גדולה, בעיה זו גם תהיה קטנה יותר (אתם תהיו ביחד בפינה, אף גוי לא יחליט ככל הנראה להתיישב בדיוק ביניכם)
- לא חייבים להיכנס לבנין התחנה, אפשר ללכת מצידי הבנין הישר לרציף ההמתנה
להלן כמה נקודות על רכבות השינה:
- במחלקות 1,2 (למעט מחלקה 3 שאסור להתקרב אליה) אתם נמצאים בחדר סגור (שאתם גם יכולים לנעול) וברוב הזמן אתם לא נפגשים עם שאר נוסעי הרכבת.
- בפרוזדור הקרון מסתובבים לפעמים גוים, לא תמיד הגוים בקרון שלכם יהיו כאלה שיסתובבו (אם כן, אתם תסתובבו פחות).
בתור לשירותים וכדו' (בדר"כ בשעה 7 בבוקר כשכולם קמים יש תור) כן תפגשו עם הגוים). - יש רכבות שיש צג בתוך החדר האם השירותים פנויים או לא.
- לפעמים קונצרן הקרון יהיה אישה (דיילת).
כמה נקודות בעניין רכבות הישיבה:
- לעומת טיסה במטוס שאתם יושבים עם 180 גוים במטוס, פה אתם יושבים עם לא יותר מ80 גוים, תלוי בסוג הרכבת, מחלקה וכדו'.
- מצד שני ברכבת הגוים מסתובבים יותר, והמושבים נמוכים יותר ופחות מסתירים את המתרחש בקרון.
- ככל שתהיו קבוצה גדולה יותר, יהיו פחות גוים בקרון שלכם וכו'.
- יש קרונות ברכבת עם קצת יותר מחצי מהמקומות ממה שיש בקרונות אחרים באותה רכבת (בכל המדינות יש את זה ברכבות הישיבה, לדוג' באוקראינה יש 2 קרונות במחלקה 2 עם 50 כסאות במקום 80) שחלק מהקרון מיועד למזוודות וכדו', אם אתם יכולים לתפוס מקום שם זה כמובן עדיף.
- יש רכבות ישיבה שיש תאים לאופניים וכדו' שאפשר להיכנס לשם בשביל פרטיות.
- הרכבות נוסעות ברוב מוחלט של הזמן מחוץ ליישוב, ללא פרסומות על הכבישים וכדו', וגם ללא קליטה טובה.
לסיכום:
- כל אחד יעשה את החשבון שלו מה עדיף לו וכדו', אשרי מי שמוכן לשלם הרבה בשביל תוספת קדושה.
- עדיף להשתמש בתחנות רכבת קטנות יותר (לא בערי בירה וכדו')
- יש אפשרות שלא להיכנס לבנין התחנה (לפעמים הבנין נקי יותר מהרציף העמוס)
- עדיף לנסוע עם קבוצה גדולה
- רכבות השינה עדיפות בהרבה מרכבות הישיבה
- מחלקה ראשונה, או קרון עם פחות כסאות, כמובן טוב יותר.
- לעיתים יש מקומות ופינות נקיים יותר ברכבת, שאפשר לשהות בהם.
בגדול, יחסי לשדה תעופה המצב טוב יותר בהרבה (ועדיף לנסוע ברכבת מאשר לעשות סטאפ נוסף בעוד נמל תעופה), וזה תלוי בעיקר במי הנוסעים ברכבת.
וכמובן שבכל מקום (בפרט במקום של גוים) צריך להזהר ולהתאמץ ולהקפיד לשמור על העיניים, והיצר הרע לא ישן לרגע...
-
מחלקה ראשונה לשינה (2 מיטות בחדר) הרבה יותר נקי
הן מבחינת האוכלסיה המכובדת שנוסעת שם
והן מבחינת כמות האנשים בסה"כ 18 לקרון
העניין תלוי מאד במזג האוויר
אם חם
זה יכול להיות סיוט של ממש לצאת לשירותים בבוקר ולחכות בתור כשהציבור כבר התחיל לקום -
אני בכלל לא בטוח שפריצות מכובדת יותר עדיפה על פני פריצות פחות מכובדת וד"ל.
במחלקה הראשונה יש בדיוק 50% מהאנשים שיש במחלקה השניה.
לא נסעתי במחלקה הראשונה, ככה שיכול להיות שכן יש שם משהו שאני לא יודע, אבל לא נראה לי שברכבות השינה ההבדל כזה משמעותי. -
יש לי נסיון
במחלקה ראשונה אין ילדים שמסתובבים בקרון והכל הרבה יותר שקט ונקי