דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • פוסטים אחרונים
  • פופולרי
  • תגיות
  • חיפוש
  • שאלות ופניות
  • חדשות ועדכונים
עיצובים
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ
  1. דף הבית
  2. קטגוריות
  3. מדריכים לנסיעה
  4. מדריכים כלליים
  5. מידע, חדשות ועדכונים שוטפים.

מידע, חדשות ועדכונים שוטפים.

מתוזמן נעוץ נעול הועבר מדריכים כלליים
ראש השנהאומןרכבותתחבורה ציבוריתאוקראינה
1.3k פוסטים 22 כותבים 77.7k צפיות 56 עוקבים
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • א מנותק
    א מנותק
    אור אורות
    כתב נערך לאחרונה על ידי נחמן העמקן
    #1294

    מסתמן: הקלות ביציאה מאוקראינה לגברים אוקראינים.

    קבינט השרים של אוקראינה מנסח החלטה שתאפשר לגברים מתחת לגיל 22 לצאת מאוקראינה. יוזמה זו נועדה לפשט את מעבר הגבולות עבור אוקראינים צעירים ואינה דורשת שינויים בחקיקה הקיימת. הממשלה מתכננת לסיים את עבודת המסמך עד סוף השבוע. דיון זה מתקיים בעקבות הודעה של הנשיא וולודימיר זלנסקי ב-12 באוגוסט - י"ח אב בנוגע לפישוט הליכי מעבר הגבולות עבור קבוצת גיל זו. מאז תחילת מלחמת רוסיה באוקראינה נאסרה יציאת גברים בגילאי 18 עד 60 מאוקראינה, למעט קטגוריות מסוימות כמו סטודנטים, מתנדבים והורים לילדים מרובים וכו', למרות שגיל הגיוס בפועל האוקראיני הינו בגיל 25 הרישום הצבאי הוא כבר בגיל 18 ומאז נאסרה היציאה מאוקראינה, מסתמן שעכשיו יהיו הקלות וצעירים יוכלו לצאת מאוקראינה.
    אם ההחלטה אכן תעבור הדבר יקל על נסיעות אנ"ש כשיהיו יותר נהגים שיוכלו לצאת מאוקראינה והיצע הרכבים יגדל בעז"ה.

    תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
    • נ מחובר
      נ מחובר
      נחמן העמקן
      כתב נערך לאחרונה על ידי נחמן העמקן
      #1295

      ישראל פרוש, יו"ר ארגון 'מגן ומושיע', בראיון במהדורת הבוקר ב'קול חי'

      בנושא הנסיעות לאומן לראש השנה, פרוש תמך במאמצי אריה דרעי ושר השיכון לשעבר יצחק גולדקנופף לשכנע את הממשלה לאפשר לבני הישיבות לטוס,
      הוא הזהיר כי אם המדינה תמנע מבחורי ישיבות לנסוע, הציבור החרדי יגיב בתקיפות:

      "אם צריך נביא 20 אלף איש לשדה התעופה ונתקע את המקום - אם אנחנו לא נטוס אף אחד לא יטוס. מה שמותר לשמאל, מותר לנו. אבל כל האופציות עדיין על השולחן"

      הוא הבטיח כי הארגון יפעל לשתק את שדה התעופה במחאה, אם המדינה לא תשנה את מדיניותה. "אני מאמין שכל מי שרוצה לנסוע לאומן יוכל לעשות זאת בסופו של דבר", הוסיף.

      תגובה 1 תגובה אחרונה
      0
      • נ מחובר
        נ מחובר
        נחמן העמקן
        כתב נערך לאחרונה על ידי
        #1296

        כיכר: האזהרה של הרב הבכיר מחסידות ברסלב: "מאות ואלפים יעצרו את הפעילות של נתב"ג"

        על רקע המתווה המתגבש לאפשר טיסות למחויבי גיוס, והחשש מהתערבות היועמ"שית, רב בכיר בחסידות ברסלב מזהיר מפני הפגנות סוערות ושיבוש הפעילות של נתב"ג..

        לדברי הרב מחסידות ברסלב: "זה בערך מאות ואלפים שיעצרו את הפעילות של נתב"ג ויצאו בכל דרך, אין מי שיצליח למנוע מחסיד להגיע לרבי שלו".

        הרב הדגיש כי "גם לרבנים לא תהיה שליטה על הצעירים הללו. זה יהיה בנתב"ג והפגנות מול הבית של היועצת המשפטית".

        "בעבר היו הפגנות סוערות מול הבית של אריה דרעי כאשר כל הטענה שלנו הייתה שהוא לא עזר מספיק לטסים לאומן, אז מול מי שימנע מהחסידים להגיע לאומן ההפגנות יהיו הרבה יותר משמעותיות".


        נ.ב. מישהו יכול לספר לי באיזה רב מדובר?

        תגובה 1 תגובה אחרונה
        0
        • נ מחובר
          נ מחובר
          נחמן העמקן
          כתב נערך לאחרונה על ידי
          #1297

          'מעריב': בכירי הרבנים החרדים נגד משתמטים שנוסעים לאומן: "זאת תהיה בעיה שלהם"

          בכירי הרבנים החרדים אינם מתכוונים לעמוד לימין בחורי הישיבה שהוצא נגדם צו איסור יציאה מהארץ, ומתכוונים בכל זאת לטוס לאומן בראש השנה. כך טוען גורם בבית הרבנים החרדים בשיחה עם "מעריב". לדבריו, "אם הם יחליטו לטוס לאומן וייעצרו - זאת תהיה בעיה שלהם. מן הסתם יהיו הפגנות, אבל הן יהיו בשוליים, המיינסטרים החרדי שנאבק למען בני הישיבות לא ייאבק למען מי שטס לאומן בראש השנה במקום להישאר בישיבה".

          עוד הוסיף הגורם כי לא סתם מי שמוביל את המאבק למען הטיסות לאומן הוא חבר הכנסת אליהו רביבו מהליכוד, כאשר דרעי שחקן משני באירוע ועושה הכל בכדי שייראה כאילו הוא ניסה לסייע - למרות שלא אכפת לו מכך. חוץ מדרעי, המפלגות החרדיות אינן שותפות למאבק למען הטיסות לאומן.

          תגובה 1 תגובה אחרונה
          0
          • נ מחובר
            נ מחובר
            נחמן העמקן
            כתב נערך לאחרונה על ידי
            #1298

            הכאוס בחברות התעופה: 39 ביטולי טיסות ומאות איחורים בשבוע אחד של אוגוסט | כלכליסט

            חברות התעופה הזרות חזרו לישראל ויחד איתן חזר העומס בנתב"ג: אחת מכל תשע טיסות איחרה או בוטלה בשבוע שעבר. המספרים מדאיגים בעיקר לנוכח העובדה שנתב"ג יגיע לרוויה בשנים הקרובות ומדגישים את נחיצותו של שדה נוסף

            בשבוע האחרון (17 עד 23 באוגוסט) עברו בכל יום בנתב"ג 85 אלף נוסעים בממוצע. השיא היה ביום חמישי שעבר שבו עברו יותר מ־89 אלף נוסעים ב־513 טיסות בינלאומיות, נכנסות ויוצאות. העומסים הולכים וגדלים וכתוצאה מכך גם מספר האיחורים והביטולים של הטיסות.

            העיכוב הממושך ביותר היה בטיסת חברת HiSky מקישינב לתל אביב, שהתעכבה ב־16.5 שעות.

            על פי מדד חדש שמפרסמת חברת righty למיצוי זכויות נוסעים, 30 טיסות בינלאומיות שנועדו להמריא או לנחות בנתב"ג באותו שבוע עוכבו למשך יותר מ־7 שעות ו־22 טיסות עוכבו למשך יותר מ־8 שעות. חברת Bluebird הובילה עם 88 טיסות שעוכבו למשך שעתיים ומעלה. העיכוב הממושך ביותר היה בטיסת חברת HiSky מקישינב לתל אביב, שהתעכבה ב־16.5 שעות. בנוסף לעיכובים, 39 טיסות בוטלו לגמרי.

            לא מדובר בימי קורונה וגם לא בתקופה של החמרה ביטחונית אלא בשבוע שגרתי בסוף אוגוסט שבו שדה התעופה המרכזי בישראל קורס תחת עומס הטיסות.

            "בכל מה שקשור למרחב האווירי אין מגבלות מיוחדות בשבועות האחרונים ולכן אין באמת גורם חיצוני שאפשר להעביר אליו את האחריות", אומר מנכ"ל righty גוני לצטר. "מה מאפיין את החברות שמובילות באיחורים זה שהן חברות עם הרבה טיסות ליעדים קרובים בתדירות גבוהה, וכנראה שרובן טיסות לא סדירות. בניגוד להן, לאל על למשל יש קו קבוע לארה"ב בשעות קבועות, לוח זמנים קפדני ומחויבות גבוהה. לכן למרות שיש לה הכי הרבה טיסות מנתב"ג, אל על נמצאת רק במקום השלישי במדד החברות שטיסותיהן איחרו. לעומת זאת, חברות שמפעילות הרבה פחות טיסות, אבל הטיסות שלהן ליעדים קרובים ורבות מהן חד פעמיות לתקופת הקיץ, ויש להניח שהן מעמיסות על עצמן קיבולת שגדולה על מידותיהן, חברות אלה רושמות יותר עיכובים. אם מסתכלים על מסלול של חברה כזאת באירופה, רואים שהוא עובר בכמה יעדים ביום אחד. לכן, הן יותר מושפעות משינויים. בטיסות שהן חלק מדיל של מלון יש יותר נטייה לשנות או לבטל כי מצפים לקיבולת מסוימת".

            החברות לא ממהרות לפצות

            העיכובים הם לא רק עוד כמה שעות מבוזבזות בשדה התעופה. יש להם השפעה משמעותית, בעיקר כשמדובר בטיסות לתקופה קצרה או בטיסת קונקשיין, שהאיחור עלול להוביל להפסד יום או פספוס טיסת המשך.

            "אנחנו מתחילים למדוד את האיחור אחרי שעתיים אבל בעשרות טיסות האיחור התארך הרבה מעבר לזה", אומר לצטר. "אנשים מעבירים שעות בשדה התעופה. לפעמים מטוס מאחר מפני שהוא עוד לא יצא מקפריסין לכיוון ישראל, אבל הנוסעים שלו ביוון כבר הגיעו לשדה התעופה וממתינים. מדוע לא לעדכן מראש? הרי חברות התעופה לרוב יודעת על האיחור הרבה זמן מראש. אם הן היו מעדכנות בזמן זה היה חוסך הרבה עוגמת נפש וטרחה".

            החברות מחויבות לשלם על האיחורים. חוק טיבי, שנכנס לתוקף ב־\2012, נועד להבטיח פיצוי והגנה לנוסעים במקרה של עיכובים, ביטולים או תקלות בטיסות הממריאות או נוחתות בישראל. החוק מחייב חברות תעופה לתת לנוסעים פיצוי כספי במקרה של ביטול טיסה, או איחור של יותר מ־8 שעות, או סירוב להעלות נוסע למטוס ללא סיבה מוצדקת. החוק גם קובע מתן שירותים נלווים כמו מזון, לינה והסעות במקרים של עיכוב משמעותי בטיסה.

            למרות חשיבותו הרבה יישום החוק בפועל מלווה לעיתים בסירובים מצד חברות התעופה, מה שמוביל נוסעים רבים לפנות להליכים משפטיים כדי לממש את זכויותיהם. "רוב חברות התעופה לא נוקטות שום יוזמה מצידן כדי להעביר את הפיצוי לנוסעים", אומר לצטר. "בחו"ל אפשר לשמוע בכריזה שכל הטסים בטיסה מסוימת שאיחרה מוזמנים לבוא ולקבל שובר למזון, או לבוא לשמוע על אופציות לגבי טיסה חלופית. החברות צריכות לפצות באופן יזום, אך לרוב זה לא קורה". כאן נכנסות לתמונה חברות שעוסקות במיצוי זכויות ופועלות מול חברות התעופה.

            בימים אלו מוגשות מאות תביעות נגד חברות התעופה בגין הנזקים שנגרמו לנוסעים בימי המלחמה מול איראן (מבצע עם כלביא) כשהמרחב האווירי של ישראל נסגר. בחודש שעבר הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד אל על ונגד 8 חברות תעופה נוספות, בסכום של 825 מיליון שקל. על פי הבקשה מדובר בנוסעים שטיסותיהם בוטלו או עוכבו משמעותית בימי המבצע, והם מעריכים כי לכל אחד מהם נגרם נזק של 5,500 שקל.

            במקרה הזה חברות התעופה נמצאות בדרך ללא מוצא מפני שלשרת התחבורה יש סמכות לחתום על צו שאושר במסגרת תיקון חוק טיבי, ולפיו בעת חירום ניתן להגביל את הפיצוי ליומיים בלבד, כאשר עבור כל יום יקבלו הנוסעים 150 דולר. אולם השרה מסרבת לחתום על הצו מפני שמשרד התחבורה דורש שהמדינה תוסיף שלושה ימי פיצוי, אך משרד האוצר מסרב לתקצב את ההצעה בטענה כי אחריות הפיצוי על חברות בלבד.

            המדד של righty פועל רק חודש ולכן קשה להיעזר בו כדי לבחון את מצבה של ישראל ביחס לשאר העולם. במחצית הראשונה של 2025, כ־75 אלף טיסות באירופה בוטלו או איחרו ב־3 שעות ומעלה, מה שזיכה את הנוסעים לפיצוי לפי התקנות באירופה. באותה תקופה טסו באירופה בין 6 ל־7 מיליון טיסות. כלומר, 1.1% מסך הטיסות באיחוד האירופי מבוטלות או מאחרות.

            בישראל קשה להעריך את הנתונים במחצית הראשונה של 2025 מפני שבתקופה האמורה נפל טיל מתימן מול טרמינל 3 וכן היו מאות ביטולי טיסות בימי המבצע מול איראן מפני שהשמיים היו סגורים.

            בשבוע שעבר המריאו ונחתו בנתב"ג יותר מ־3,000 טיסות. מתוכן 331 טיסות איחרו ו־39 טיסות בוטלו. המשמעות היא שיותר מ־11% מהטיסות איחרו או בוטלו, כלומר פי 10 מהממוצע באירופה. אמנם יש לקחת בחשבון שמדובר בשבוע אחד בחודש אוגוסט שהוא החודש העמוס ביותר בענף התעופה בישראל, אך המספרים הגבוהים מדאיגים בעיקר לאור העובדה שנתב"ג צפוי להגיע לרוויה בשנים הקרובות.

            ומה עם שדה תעופה משלים לנתב"ג?

            לפי הערכות, הקיבולת של נתב"ג עומדת על כ־30 מיליון נוסעים בשנה. ללא מגפת הקורונה ייתכן שהיינו קרובים מאוד לרוויה. ברשות שדות התעופה מעריכים כי קיבולת של 30–40 מיליון נוסעים בשנה היא המקסימום שנתב"ג יצליח להכיל, כאשר כל זה תלוי במגבלות סביבתיות כמו רעש המטוסים והגבלות נוספות. על פי תחזיות של משרד האוצר, עד 2030 הביקוש יגיע ל־40 מיליון נוסעים בשנה. המשמעות היא שאם ישראל רוצה להמשיך ולקיים את ענף התעופה יש להפעיל שדה תעופה משלים לנתב"ג. אבל צרכים לחוד ומאבקים פוליטיים לחוד.

            כבר שנים ארוכות שמתנהל מאבק סביב הקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג. מובילי המאבק להקמת שדה תעופה בנבטים טוענים כי הנגב זקוק לו כדי להפריח את השממה ואילו בצה"ל דוחים את אופציית נבטים בטענה כי קיימות מגבלות ביטחוניות שמונעות הקמת שדה תעופה שם ומעדיפים להקים אותו ברמת דוד שבצפון. בחודש שעבר ראש הממשלה נתניהו הנחה את משרד התחבורה לבחון הקמת שדה התעופה משלים לנתב"ג בציקלאג ליד רהט.

            מובילי המאבק להקמת השדה בנבטים, ובהם ראשי רשויות בדרום, טוענים כי מדובר בבזבוז של זמן ומשאבים כספיים מפני שהקמה של שדה מאפס תיקח הרבה יותר זמן וכסף, בעוד שבנבטים וגם ברמת דוד כבר קיימת תשתית. עד שהממשלה תקבל החלטה, הטסים מנתב"ג ייאלצו להמשיך לקוות שהמטוס שלהם יגיע בזמן.

            תגובה 1 תגובה אחרונה
            0
            • נ מחובר
              נ מחובר
              נחמן העמקן
              כתב נערך לאחרונה על ידי
              #1299

              תגבור חיילים בנתב"ג, נמל חיפה ומעברי הגבול: כך תיאכף יציאת משתמטים לאומן

              בצל חשיפת ynet כי הממשלה תתקצב במיליונים את טיסות החסידים לקבר רבי נחמן, לצה"ל לא ירדה כל פקודה או הנחיה שלא לאכוף את מעצר המשתמטים החרדים שעשויים לצאת לחו"ל בימים ובשבועות הקרובים לטובת ההילולה במתחם קבר הרבי באוקראינה. גם אם תרד פקודה כזו - היא לא תהיה חוקית, וגורמי צה"ל, המשטרה ורשות האוכלוסין וההגירה כבר נערכו להמשך האכיפה גם בתקופת אלול ותשרי, עם תגבורים של חיילי מיט"ב ומשטרה צבאית בסמיכות למעברי הגבול, ובמידה ויהיו התפרעויות והתנגדויות לעיכובים - גם משטרת ישראל תסייע לחיילים.

              חיילי המשטרה הצבאית ישהו בנתב"ג כבכל יום מאז שהחלה האכיפה בשנה האחרונה, וביתר שאת בימים הבאים. חיילים יוצבו גם בקרבת נמל התעופה חיפה ובסמוך למעברי גבול נוספים, בין היתר בנמל הימי בחיפה ובמעברים היבשתיים בגבולות עם ירדן ומצרים. במידה ובקרי הגבול של משרד הפנים יזהו כי האזרח שמגיע לחצות אותם כדי לצאת מישראל הוא בעל "אינדיקציית צה"ל", הם לא יורשו לפי חוק להעבירו עם דרכונו, גם אם יקבלו "בשקט" הוראה לעשות זאת ממשרד הפנים - שעדיין נשלט בעקיפין על-ידי ש"ס.

              בהיבט זה, הימנעות מאכיפה תהווה עבירה פלילית לכל דבר גם מצד בקרי הגבול, לפי גורמי ביטחון. אלו יוכלו במצב של "אינדיקציית צה"ל" שתקפוץ על צג המחשב שלהם לעכב עד 3 שעות את המשתמט, אך כדי להימנע מהצורך במכסת זמן זו, יוצבו כאמור שוטרים צבאיים בקרבת מקום, שיוכלו להגיע לנקודות תוך דקות. אלו יעבירו את המשתמטים שיעוכבו לשיפוט מהיר בבסיס תל השומר או ללשכות גיוס אחרות, ולפיזור ביחידות צה"ל לצורך גיוסם. האכיפה תבוצע נגד כל סוגי המשתמטים, חילונים וחרדים כאחד, בין אם הם לא התייצבו לצו הגיוס במשך פחות מ-540 ימים (דין משמעתי - פחות חמור) או יותר (דין פלילי, כעבריינות לכל דבר).

              במשרד הביטחון הבהירו כי יאכפו את החוק ללא משוא פנים: "מנגנון התיאום בין צה"ל למשטרה ולרשות ההגירה והאוכלוסין התחזק לאחרונה ויש שיתוף פעולה מלא. אחת לשבוע, במקום אחת לחודש בעבר, מועברים מצה"ל ליתר הגופים באופן מסודר כל שמות המשתמטים שקיבלו צו ראשון ושני ולא התייצבו בצה"ל בחלוף 14 ימים. אנחנו כבר על כ-15 אלף משתמטים, והמספרים יעלו ככל שיעלה הסירוב להתייצב. הנתונים והשמות מעודכנים מיד במערכות משרד הפנים. אינידיקציית צה"ל מופעלת גם על מי שנכנס לישראל, והאכיפה תהיה גם על הנוחתים".

              בשל ההילולה באומן, שצפויה לשאוב אליה עשרות אלפי חסידים, בימים האחרונים חלה עלייה ניכרת בכמות הצעירים המשתמטים, בעיקר חרדים, שהתקשרו למוקדי צה"ל לברר את מעמדם לאחר שלא התייצבו לצווים והוצאה נגדם פקודת מעצר - שתמומש אם ינסו לטוס לחו"ל או אם יתקלו במשטרה, ולא משנה מה הסיבה.

              תגובה 1 תגובה אחרונה
              0
              • נ מחובר
                נ מחובר
                נחמן העמקן
                כתב נערך לאחרונה על ידי
                #1300

                b950921b-f536-42c1-aedf-7a29708c69c2-image.png

                ניתן לרכוש בקישור הבא:
                https://www.matara.pro/nedarimplus/Forms/3683.html?MasofId=&ClientId=&Zeout=&Version=1

                תגובה 1 תגובה אחרונה
                0
                • נ מחובר
                  נ מחובר
                  נחמן העמקן
                  כתב נערך לאחרונה על ידי נחמן העמקן
                  #1301

                  מתווה הטיסות לאומן מגיע לבג"ץ: "שימוש לרעה בסמכות התקציבית".

                  תנועת "אמא ערה" דורשת מהיועמ"שית לבטל את החלטת הממשלה להקצות 10 מיליון שקל למימון נסיעות לאומן של חסידי ברסלב, בטענה שההחלטה מנוגדת לחוק ולפסיקת בג"ץ.

                  תנועת "אמא ערה" פנתה הבוקר (שלישי, 26 באוגוסט 2025) במכתב דחוף ליועצת המשפטית לממשלה בדרישה לבטל את החלטת הממשלה להקצות 10 מיליון שקל למימון נסיעות לאומן. במכתב נטען כי ההחלטה מנוגדת לחוק יסודות התקציב, סותרת את פסיקת בג"ץ משנת 2024 שחייבה גיוס והפסקת תמיכה למשתמטים משירות צבאי, ומהווה "שימוש לרעה בסמכות התקציבית" הנשען על "שיקול זר ומפלה".

                  עוד צוין כי במקביל להחלטה התקציבית, מקודם מתווה שמטרתו למנוע אכיפה ועיכובים בנתב"ג כלפי חייבי גיוס ועריקים – מהלך שלטענת הארגון מנוגד לעקרון האכיפה השוויונית ולפסיקת בג"ץ. במכתב נכתב כי "הקצאת כספי ציבור לבילוי/עלייה לרגל פרטית בזמן מלחמה ממושכת, היא החלטה הפוגעת בלכידות הלאומית וברוח הלחימה".

                  מובילות התנועה, הוסיפו: "הממשלה הזו מנותקת לחלוטין ושוכחת מהציבור הישראלי הרחב שהיא עצמה אמורה לשרת. בעוד מאות אלפי לוחמים נושאים בעומס המלחמה, הממשלה מחליטה להזרים 10 מיליון שקל כדי להקל על נסיעות למי שמתחמק משירות צבאי. זה הפוך מכל הגיון. אנחנו דורשות מהיועמ"שית להקפיא את ההחלטה הזו מיד, ואם זה לא יעשה – נפנה לבג"ץ".

                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                  0
                  • נ מחובר
                    נ מחובר
                    נחמן העמקן
                    כתב נערך לאחרונה על ידי
                    #1302

                    מסמך הדרישות של מולדובה למעבר חסידי ברסלב: 2.26 מיליון אירו

                    נחשף המסמך שהעבירה מולדובה ובו פירוט העלויות להקמת שדה תעופה זמני שישמש את הנוסעים לאומן. העלויות כוללות: גידור היקפי זמני, הקמת אוהלים לעיבוד נוסעים ומטען, חיבור לגנרטורים ותאורה ועוד

                    מולדובה מתכננת הקמת שדה תעופה זמני מיוחד במדינה בסמוך לשדה בקישינב עבור עשרות אלפי חסידי ברסלב. כך עולה ממסמך של מדינת מולדובה לשגרירות ישראל במדינה שהגיע לידי מקור ראשון. במסמך נכתב כי מחישוב ההוצאות הצפויות למולדבים, הסכום יגיע ל-2.26 מיליון אירו, כך מפרסם עקיבא וייס במקור ראשון.

                    במסמך כותבים המולדבים כי הנתונים המבצעיים מצביעים על עלייה משמעותית במספר חציות הגבול בנקודות המעבר של רפובליקת מולדובה בשנת 2025, כאשר נמל התעופה הבינלאומי קישינב, נקודת הכניסה המרכזית למדינה, נמצא כבר כעת תחת עומס תפעולי קבוע. לכן, חציית הגבול המולדובני בידי החסידים ללא פתרונות חלופיים, "אינה ניתנת ליישום בפועל. המולדבים מציעים הקמת טרמינל זמני עברו העולים לאומן על שטח של 45 אלף מ"ר שיצטרך לכלול: גידור היקפי זמני, הקמת אוהלים לעיבוד נוסעים ומטען, חיבור לגנרטורים ותאורה, הצבת מכשור סריקה ותקשורת, הקמת אזורי המתנה, שירותים, ביקורת ומתקנים רפואיים. ועוד שורה של מערכים כדי לתפעל את השדה.

                    תגובה 1 תגובה אחרונה
                    0
                    • נ מחובר
                      נ מחובר
                      נחמן העמקן
                      כתב נערך לאחרונה על ידי נחמן העמקן
                      #1303

                      פרסום ראשון: בליכוד לוחצים על נתניהו לאפשר לתלמידי הישיבות לטוס לאומן - i24NEWS

                      לאחר החשיפה על הנחיית ראש הממשלה לגבש מתווה שיאפשר את הנסיעה, ל-i24NEWS נודע כי גורמים בתוך המפלגה מפעילים לחץ נוסף לקדם את הנושא. ח"כ רביבו כבר הספיק לשגר מכתב לנתניהו בנושא. הפרטים המלאים

                      לא רק החרדים:
                      גם מתוך הליכוד דורשים מראש הממשלה, בנימין נתניהו לאפשר את טיסות תלמידי ישיבות מחויבי גיוס לטוס לאומן לקראת ראש השנה שיחול בחודש הבא, כך נודע היום (שלישי) ל-i24NEWS.

                      כזכור, בשבוע שעבר פרסמנו לראשונה כי יו"ר ש"ס, אריה דרעי, העלה בפני ראש הממשלה את סוגיית טיסת מחויבי הגיוס לאומן, ונתניהו הנחה את מנכ"לית משרדו לגבש מתווה שיאפשר את טיסתם. כעת אנו מפרסמים כי הלחץ לא מגיע רק מכיוון החרדים, גם מתוך הליכוד לוחצים על ראש הממשלה נתניהו להסדיר את טיסת תלמידי הישיבות לאומן.

                      חבר הכנסת אליהו רביבו שפועל רבות למען ענייני אומן ומגדיר את עצמו כ"נציג ברסלב", שיגר היום מכתב לראש הממשלה בו הציע מתווה לפיו יש לאפשר לאותם אלה במעמדם כתלמידי ישיבות בעקבות לקיעת החוק בשנה שעברה.

                      "קיימות שתי קבוצות עיקריות של חרדים המוגדרים כיום כ-'משתמטים': האחת - אלו שלא הסדירו את מעמדם בלשכת הגיוס עוד קודם לפקיעת ההסדר בהוראת בג"ץ ואינם כלולים בפנייתי זו, השנייה - אלו שמעמדם נפגע אך ורק בשל פקיעת ההסדר והיו עד כה מוגדרים כדחויי שירות, ולפיכך לא חלו עליהם מגבלות״, כתב רביבו.

                      חבר הכנסת הציע כי "כל מי שמעמדו השתנה אך ורק בשל פקיעת החוק ושהחקיקה המתגבשת בימים אלו עתידה לקבוע את הכללים מחדש לגביו, יוכל לצאת לפרק זמן קצוב וחד פעמי ולצורך הגעה לאומן בלבד תוך מתן ערבויות".

                      בפנייתו לראש הממשלה, סיכם: "לאור קוצר הזמן, אבקשך להידרש לנושא האמור לאלתר, שכן הטיסות צפויות להתחיל בתוך שבועיים בלבד". לדבריו, "אני משוכנע כי יישום מתווה זה, מתבקש ויהווה אבן דרך חשובה בדרך להשלמת החקיקה בעניינם".

                      המכתב בספויילר:

                      8b78c006-825b-4f8a-8d30-4aa8d2e398ef-image.png

                      תגובה 1 תגובה אחרונה
                      1
                      • נ מחובר
                        נ מחובר
                        נחמן העמקן
                        כתב נערך לאחרונה על ידי נחמן העמקן
                        #1304

                        מכתב עליו חתמו מאות נשות אנשי מילואים, בין היתר גם כאלו שבן זוגם קיבלו צו 8 בימים האחרונים כתבו חברות הארגון: "אנו, 'שותפות לשירות', אלפי נשים דתיות לאומיות, שבני זוגן ובניהן מגויסים לשירות מילואים כבר כמעט שנתיים, פונות אליכם בזעם ובכאב.

                        "בעוד שגם השנה ייעדרו מביתם בחגים אלפי חיילי מילואים המגוייסים שוב בפעם החמישית והשישית בצווי 8, ולצידם חיילי וחיילות הסדיר, ממשלת ישראל משקיעה מאמצים אדירים להבטיח את יציאתם לאומן של אלפי חייבי גיוס כנגדם תלוי צו עיכוב יציאה בשל אי התייצבות להליכי מיון וגיוס. זה לא רק חוסר רגישות - זהו זלזול בוטה בחיילי צה"ל, במשרתי המילואים ובבני משפחותיהם. יש לשים סוף לעיוות הזה, וליוזמות דומות מצד ח"כ דרעי, גולדקנופף ואחרים.

                        "'שותפות לשירות' דורשות מהממשלה להשאיר כל כלי אפקטיבי, ובכלל זה עיכוב יציאה מהארץ (שהינו כמעט הכלי היחיד כיום), על מנת לגייס לוחמים. חזרה אחורה, יכולה לעצור את התהליך החיובי שכבר החל. בקשתנו היא שבנינו ואנשינו, יוכלו להתפלל בראש השנה בבית הכנסת, ולא בסמטאות עזה.

                        "זו שעת מבחן. כשם שאנו נדרשים להתייצב שוב ושוב, גם כשהכוחות כלים, אתם נדרשים לעשות את הנחוץ על מנת שסוף סוף יתגייסו אלפי חיילים חדשים, ובהם מאות לוחמים: לזרז את הליך המיון והגיוס של כמאה אלף חייבי גיוס חרדים. להגביר את הסנקציות על משתמטים כפי שבקש ראש אכ"א.

                        "גיוס אחד לעם אחד - רק כך נחזק את צה"ל ונשיב את האמון בכך שמדינת ישראל רוצה צבא גדול וחזק שיכול לעמוד מול אויבנו ולהבטיח את שלומנו לאורך זמן בחזיתות רבות. צבא שמכיל את כל שבטי העם היושב בציון. אנו שבות וקוראות לראש הממשלה להפגש איתנו".

                        שר העלייה והקליטה אופיר סופר: "העיסוק בעריקים הרוצים לטוס לאומן בזמן שעשרות אלפים מקבלים צווי 8 וילחמו בעזה בתקופת החגים - ניתוק מוחלט".

                        תגובה 1 תגובה אחרונה
                        0
                        • נ מחובר
                          נ מחובר
                          נחמן העמקן
                          כתב נערך לאחרונה על ידי
                          #1305

                          11c58a0a-46c9-47e6-92da-4b7311985bcd-image.png

                          תגובה 1 תגובה אחרונה
                          0
                          • נ מחובר
                            נ מחובר
                            נחמן העמקן
                            כתב נערך לאחרונה על ידי נחמן העמקן
                            #1306

                            לפיד דורש מהיועמ"שית: אל תאפשרי לחרדים לטוס לאומן

                            ראש האופוזיציה יאיר לפיד פנה ליועמ"שית והודיע כי יעתור לבג״ץ אם מתווה החרדים הנוסעים לאומן יקודם. "אני קורא לך להפעיל את סמכותך", דרש לפיד

                            ראש האופוזיציה יאיר לפיד פנה ליועצת המשפטית לממשלה בהרב מיארה, והודיע כי יעתור לבג״ץ אם מתווה החרדים הנוסעים לאומן יקודם. "הפעלי את סמכותך למנוע זאת״, הורה לפיד ליועמ"שית.

                            במכתב לפיד קורא ליועמ"שית למנוע את המתווה הנידון, ו"כל שיבוש או התערבות של הממשלה בהליכי האכיפה ושמירת החוק בישראל", ומציין כי אם תפעל הממשלה בניגוד לחוק – הוא יעתור נגדה לבג״ץ.

                            בין השאר כתב לפיד במכתב: "מפרסומים בתקשורת עולה כי הממשלה עושה מאמצים כבירים על מנת לאפשר ל-10,000 חרדים חייבי גיוס ועריקים מצה"ל, מעוכבי יציאה מהארץ, לטוס לאומן. מדובר בצעירים בריאים, בגיל גיוס, שבמקום לתרום את חלקם בחברה הישראלית ולמלא את מצוקת כוח האדם בצבא, משתמטים מצה"ל, ונמצאים תחת צו עיכוב יציאה מארץ".

                            לדבריו, ״הניסיונות לקדם מתווה שיסייע לאותם משתמטים לצאת מהארץ אינו חוקי. מדובר בעריקים אשר הופעלו נגדן סמכויות אכיפה פליליות, לאור ביצוע עבירה, ולכן הוא יהווה התערבות בלתי חוקית ופסולה בפעולות האכיפה המוסדרות בחוק, לפיו מי שאינו מתגייס לצבא דינו מאסר״.

                            "אני קורא לך להפעיל את סמכותך, להבהיר את עמדתך בנושא ולמנוע את המתווה הנידון וכל שיבוש או התערבות של הממשלה בהליכי האכיפה ושמירת החוק בישראל. בנסיבות העניין אבקש לראות מכתבי זה כמכתב מיצוי הליכים, שכן אם תפעל הממשלה בניגוד לחוק – אגיש נגדה עתירה".

                            תגובה 1 תגובה אחרונה
                            0
                            • נ מחובר
                              נ מחובר
                              נחמן העמקן
                              כתב נערך לאחרונה על ידי
                              #1307

                              נתי קאליש:
                              בשורה משמחת: רומניה אישרה את מרבית טיסות הצ'ארטר של חסידי ברסלב בדרכם לאומן

                              תגובה 1 תגובה אחרונה
                              1
                              • נ מחובר
                                נ מחובר
                                נחמן העמקן
                                כתב נערך לאחרונה על ידי נחמן העמקן
                                #1308

                                עדכון מרביבו 148:

                                עדכון אישורי נחיתה

                                • חברת התעופה SkyUp - קיבלה אישור נחיתה סופי בסולצ'ה (TLC), ועדיין ממתינה לאישור נחיתה ביאשי (IAS).

                                • חברת התעופה Electra - מאושרות סופית בטולצ'ה (TLC).

                                • חברת התעופה FlyOne - קיבלה אישור נחיתה בבוקרשט (OTP), וממתינה לאישור נוסף בקישינב (RMO).
                                  הנושא נמצא על שולחנו של ראש ממשלת ישראל, ותשובה צפויה להתקבל בימים הקרובים.
                                  במידה ועד הנחיתה יישאר בבוקרשט, תימסר לנוסעים התראה של 48 שעות לקבלת החלטה.
                                  ביטול כרטיס בעלות של 100$ דמי ביטול, או שמירה על הכרטיס והמסה לבוקרשט (OTP) כמתוכנן.

                                תגובה 1 תגובה אחרונה
                                0
                                • נ מחובר
                                  נ מחובר
                                  נחמן העמקן
                                  כתב נערך לאחרונה על ידי
                                  #1309

                                  חבר כנסת רביבו ב'קול חי':
                                  על השאלה האם קיבל תשובה על מכתבו לרוה"מ והמתווה שהציע: "קיבלתי תגובה, אבל היא עדיין לא ממשית. אני ממתין בדריכות, כמו רכב שמחכה להוראה להניע"

                                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                                  0
                                  תגובה
                                  • תגובה כנושא
                                  התחברו כדי לפרסם תגובה
                                  • מהישן לחדש
                                  • מהחדש לישן
                                  • הכי הרבה הצבעות


                                  • 1
                                  • 2
                                  • 62
                                  • 63
                                  • 64
                                  • 65
                                  • 66
                                  • התחברות

                                  • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                                  • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                                  • פוסט ראשון
                                    פוסט אחרון
                                  0
                                  • דף הבית
                                  • פוסטים אחרונים
                                  • פופולרי
                                  • תגיות
                                  • חיפוש
                                  • שאלות ופניות
                                  • חדשות ועדכונים